29 Aralık 2016 Perşembe

CEO'lar koltuklarını neden kaybediyor?

Son dönemde global ve yerel şirketlerde CEO ve Genel Müdür değişimleri hızlandı. Asla bırakmaz veya ayrılmaz dediğimiz kişilerin de, koltuklarını bıraktığını veya başka görevlere kaydırılarak pasifize edildiklerini görüyoruz. Biraz nedenlerine bakalım. 

Öncelikle nesil değişimi çok etkili oldu. Yeni gelen nesil, hem çalışan hem müşteri olarak iş piyasalarını çok etkiledi. Bu değişimi doğru okuyanlar zamanında planlamalarını yaparak avantaj sağladılar. Kadrolarını bu yeni nesil çalışanlara açtılar. Yönetici yaşını 25'e kadar indirdiler. CEO'larını ise 30lu yaşlardan seçmeye başladılar. Başarıyı yaş veya kıdem ile ölçmekten vazgeçtiler. Bu çalışanların katkıları ile ürün ve hizmetlerini yenilediler. Teknoloji, deneyim, duygu ve bilim karmasını iyi kullanarak rekabet gücünü yakaladılar. Bunu yapamayan CEO'lar sistem dışına çıkarıldı.

Dijital dönüşüm çok hızlı oldu. Şirketlerin dijital hayata uyum sağlaması için hızlı karar almaları gerekti. Ayrıca yatırım planlarında teknolojik yatırım için de istekli ve kararlı olmaları gerekti. Bu noktada geleneksel CEO'lar şirketin büyüklüğüne, finansal gücüne ve marka bilinirliğine çok güvenerek dijital dönüşüm için adımlarını hızlı atmadılar. 
Hem yazılım ( erp,crm,hr gibi ) hem de donanımda zayıf kaldılar. İnternetin global gücünü küçümsediler. Çoklu kanal yönetimini yapamadılar. Bu zayıflık rekabet gücünü zayıflattı ve başarısızlık CEO'lara yazıldı.
       
Müşteri çok değişti. Tüketici davranışlarındaki eğilimleri öğrenmek için şirketler çok fazla bütçe ayırmadı. Araştırma ve veri analizinin katkısını önemsemedi. Müşteri bana bağlı, tüketici benim ürünümden vazgeçmez diye düşünenler pazar paylarını kaybetti. Doğal olarak CEO'da kaybetti.

Patron ve hissedar beklentileri değişti. Başarı kriterlerini değiştirdiler. Daha hızlı sonuç alan CEO'ları tercih etmeye başladılar. Dinamik, esnek, sadece kendi sektörüne değil çok yönlü bakan,planlı risk yönetimi yapan, çevik ve karar alabilen kişileri istiyorlar. Piyasalar kötü, ekonomi kötü ve ekip kötü gibi mazeret üreten CEO'lar kaybetti. 

Çok konuşan değil, performansını konuşturan CEO'lar kalıcı oldu.

Yücel
http://insankaynaklarideneyimleri.blogspot.com.tr